Mer komplimanger åt folket !!

Skrivet 2007-11-09 @ 18:48:58

"Guuuud vad fina ögon du har!! Mandelformade, kattliknande ögon.. med långa svarta ögonfransar... Gud.. jättefina!"


så sa en kund till mig idag =) Sånt värmer alltid. Komplimanger får man alltför sällan.
Man ger komplimanger alltför sällan också.

Jag ska sluta vara så svensk. Oftast tänker man ju bara "Shit vad fint leende han har" eller "Snygga ben hon hade". Man tar sällan steget från tänkande ---> agerande.

Kvinnan som berömde mina ögon hade 20 min tidigare sagt till en kund på salongen att han blev skitsnygg efter klippningen. Hon tyckte att han skulle ut och ragga på krogen ikväll.. haha... men han blev så paff att han bara sa "jaså...?" han sade inte ens tack, eller log. Han blev nog generad.
(Behöver jag tillägga att hon inte var hel-svensk...??)

Frånochmed NU ska jag ge mer komplimanger till människorna jag möter i mitt jobb och privat.
Det lockar alltid fram ett leende... om man mår ju faktiskt själv bra när man gör andra glada =)

Kanske är delvis därför som man är frisör också....?

Jag VET att jag har skitfina ögon.
Men det känns ändå alltid bra att få höra sånt då och då.

image73


Kommentarer
Postat av: snuffe

Visst e det skönt att ge o få komplimanger....försöker ge dig det ofta o när jag ser dina vackra ögon sötis!

2007-11-09 @ 19:06:58
Postat av: Pia

Hela du e grym hunny, inte bara ögonen:) Puss

2007-11-10 @ 07:04:14
URL: http://piach.webblog.se
Postat av: Lina

Aaaaw, Pia-gumman..! om jag vore lebb skulle jag gifta mig med dig!! =) Ses snart...? Jag är ledig måndag den 19e november...? *puss*

2007-11-10 @ 18:05:54
Postat av: Pia

Jaaa, ska vi ta en fika då?! Känner att jag behöver prata av mig massor! Puss

2007-11-11 @ 22:00:29
URL: http://piach.webblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback