Dödstrött

Skrivet 2009-07-30 @ 21:52:26
I natt fick jag någon jävla attack i min mage (igen).

Mådde illa som bara den och det gjorde ont som faaan. Kändes som någon där inne kramade sönder ens tarmar...! Trodde jag skulle dö. 
Det pågick halva natten, tror inte jag somnade förräns kl 4 inatt.. vaknade några gånger av att ja mådde så illa.

Jag spydde inget, men det hade nog varit jävligt skönt om man gjort det. Brukar ju kännas bättre efteråt då...


Det skumma är att jag inte vet varför min mage reagerade såhär... det har hänt flera gånger förut, ibland har jag spytt.
Måste vara överkänslig mot något, men vad...?

Hoppas det inte är något allvarligt...


Med tanke på den lilla sömn jag fick i natt så var det en helvetesdag på jobbet. Önskar verkligen att jag kunde stannat hemma idag, men jag tvingade mig till jobbet ändå eftersom chefen är på semester nu... =( 
Mådde fortf. illa och så var magen uppsvälld och konstig... huvudvärk fick jag också.
*suck* Inte lätt asså.
Nu har jag sovit lite frånochtill på soffan.. ska borsta tänderna snart och sen krypa ned i sängen.
Lär slockna fort.


...Och NEJ jag är inte gravid !! =)

Dags att börja fundera...?

Skrivet 2009-07-29 @ 22:33:37
Ååh är helt slut nu såhär på kvällen...! Tar på krafterna att jobba ensam på salongen... hade verkligen önskat vi hade haft en extra-personal asså.
För det har varit fullt upp dom här dagarna... Jaja man ska inte klagamen det hade faktiskt varit gött att slippa jobba ensam...


Sitter samtidigt och kikar runt lite på nätet på utbildningar.
Jag kommer inte fortsätta som frisör så länge till tror jag (axlarna blir värre o värre, trots att jag tränat dom i 7 år!)... frågan är bara VAD man ska plugga vidare till sen då...?
Usch, skolbänken lockar inte mig alls...! Vill jobba och tjäna pengar, tycker 12 år i skolan var tillräckligt!







Kommer nog iochförsig fortsätta jobba som frisör några timmar/dagar i veckan när jag pluggar, alltid bra med extra cash. Och sen är det ju KUL att vara frisör. Jag älskar mitt yrke. Men jävligt slitsamt dock. *suck*
Kommer inte rekommendera mina barn att bli frisör.



Lutar åt att jag kanske kommer börja plugga till dietist. Verkar kul... jag är ju väldigt intresserad av allt som har med kost/träning/hälsa att göra... ååh svårt det är. Beslutsångest... Blir galen.


Kan inte någon bara bestämma åt mig...?   =)






   

Will you be there..?

Skrivet 2009-07-29 @ 22:03:27




In Our Darkest Hour
In My Deepest Despair
Will You Still Care?
Will You Be There?
In My Trials
And My Tripulations
Through Our Doubts
And Frustrations
In My Violence
In My Turbulence
Through My Fear
And My Confessions
In My Anguish And My Pain
Through My Joy And My Sorrow
In The Promise Of Another Tomorrow
I'll Never Let You Part
For You're Always In My Heart.

Sweet Dreams

Skrivet 2009-07-29 @ 21:52:33



My queen B.
=)

Rrrryser

Skrivet 2009-07-29 @ 21:42:07

Får fortfarande rysningar, och andra skumma känslor, i kroppen när jag hör den här låten.

Love it
sooo damn much!!!

 

Baby I can see your Halo. I pray it won't fade away

Toning pågår

Skrivet 2009-07-28 @ 20:43:44


Har kletat in en toning i håret.

Hade egentligen tänkt vänta 1 vecka till så att min chef kunde fixa mitt hår efter sin semester... MEN var i desperat behov av att tona det, så jag tog med lite färg hem och stod i badrummet och kladdade med penseln framför spegeln.

Mina toppar var ju rödbruna pga solen.. Me DON'T LIKE !!! Trivs bäst i askiga/kalla bruna färger.




Vi använder färg från RUSK Deep Shine på salongen.



Dags att skölja nu... =)

Satans SJ

Skrivet 2009-07-27 @ 12:56:12
Påminnelse till mig själv:

Glöm inte att reklamera SJ för förseningen vid resan hem till Sthlm söndag 19/7.


Tågjäveln var 1 tim 20 min försenat... Lagom kul när man pröjsar 500 spänn för en X2000 biljett.
Inte första gången liksom.

SJ suger. Punkt slut.



HOTTEST in Hollywood

Skrivet 2009-07-27 @ 00:02:27
Hello everybody!

Sitter och slösurfar lite på diverse kändisskvallersidor/bloggar... Otroligt hur många vackra det finns...
måste dela med mig ett litet urval av både dom män och kvinnor som enligt mig är vackra/sexiga.


MÄN
:
Johnny Depp - Orlando Bloom - Hugh Jackman - Eddie Cibrian - Wentworth Miller - David Beckham - Jude Law - Eric Bana - Will Smith

 
 
  
 
 
  

  
 
 





KVINNOR:
Jennifer Lopez - Beyoncé - Miranda Kerr - Catherine Zeta-Jones - Eva Longoria - Kim Kardashian - Cameron Diaz - Liv Tyler

  
  
  
 
  
  
  
 



Och sedan... några som jag tycker är lite "FulSnygga", men väldigt heta på nåt sätt ... ;)
Robert Pattinson - Joaquin Phoenix
 
  



Vad har NI själva för favoriter...?

Helgen..

Skrivet 2009-07-26 @ 19:19:05

.. är snart över!!
Buhuu, har en skum söndags-ångest idag. Brukar inte ha det.
  Kanske beror på att jag jobbat 6 dagar denna vecka.. och kommer göra det nästa vecka också! *suck*

 




Igår kväll var vi på bio. Det blev Harry Potter till slut.


Måste säga att jag blev riktigt chockad... ni som sett filmen förstår nog vad jag menar..?!!

Lite sorgligt... men annars var den mkt bra!

Gillar ju Harry Potter filmerna, även om det kanske är lite barn/ungdomsfantasy  =)

Vill se nästa film NU! Vill ju veta vad som händer, hehe...



Idag har jag varit sjuuukt trött... skulle tränat 1 tim spinning idag, men jag kände att jag behövde ha en vilodag idag.. så så fick det bli. Även om det tog emot lite...
Men passet hade förmodligen gått piss ändå.
Jag känner min kropp nu... och jag blir sååå besviken när ett träningspass går dåligt så då vet jag att det är lika bra att vila en dag om man är matt och trött i kroppen.. så kan man köra hårt i nästa pass istället  =)


Nu blir det nog kika på lite film här hemma.. Är sugen på "Jiddra inte med Zohan".
Hahahha har ni inte sett den så GÖR DET!!! Adam Sandler rules!
  Köpte några filmer på semestern "Borat" ,  "Talladega nights" och "Jiddra inte med Zohan".. finns inget bättre än sjuka komedier !! =)  Me likey.


   

TorsdagsLunch

Skrivet 2009-07-23 @ 12:38:01

Käkar lunch på jobbet nu. Kyckling + avocado + sallad med massa balsamvinäger på (göööött).

Lite lugnare här idag faktiskt... saknar min dampiga kollega faktiskt...!

Färgade nyss ögonfransar + bryn på en kund.
Hade jävlans problem med att få upp vaselinburken!!! Åååh höll säkert på i 4 min med att försöka få upp den, men fingrarna bara gled.. men tillslut gick den upp, jag spräckte 2 naglar på kuppen  =(




(För er som inte vet så använder man vaselin på huden kring ögonen när man färgar ögonfransarna för att fägen inte ska fastna på huden..)


Var ute på morgonpromenad 60 min i morse också. Så himla skön start på dagen! Förut gillade jag inte att gå på morgnarna (stavas det så...??) men det är roligare nu. Kanske för att jag har hittat en bra runda att gå... vid vattnet...
Ikväll blir det nog BENträning på gymet. Hög-reps pass. Me likey !!


Vad ska man hitta på till helgen då??? Jobbar ju iofs på lördag också, sen är jag nog sugen på bio. Var längesen.

Finns flera filmer som går nu som jag skulle vilja se:
◊ Ice Age 3
◊ Harry Potter
◊ Brüno
◊ Baksmällan
◊ Och den nya filmen med Johnny Depp.. minns inte vad den heter!


Tips/rekommendationer på bio, någon...?  =)

Morning folks...!

Skrivet 2009-07-23 @ 06:15:01

Dags för morgonpromenad nu... =)  



@ work

Skrivet 2009-07-21 @ 15:06:49

Sitter på jobbet och surfar lite, är rätt så lugnt med kunder idag på salongen... var mycket mer att göra igår faktiskt!


Funderar på om jag ska träna ikväll eller hur jag ska göra...??? Var uppe i morse på morgonpromenad, känner mig lite trött idag faktiskt... Har träningsvärk i hela överkroppen (igår körde ja axlar + rygg och i söndags blev det ju armar + bröst + mage), så idag borde jag egentligen träna kondition... Spinning vore kul, men det har jag bokat upp mig på kl 19 imorgon... så vi får se hur det blir ikväll... borde kanske vila, men jag vill inte..?!


Snacka om beslutsångest haha... i-landsproblem or what?


Back to business

Skrivet 2009-07-20 @ 10:13:17

Jiiises vad snabbt veckan i Hjo gick!
Man hann ju knappt varva ned... man behöver egentligen minst 2-3 veckors sammanhängande semester för att komma ned i varv tycker jag...

Men men.. Nu är jag iaf på jobbet! Chefen är på semester nu så jag sköter salongen i 2veckor nu. Är lite lugnare tempo nu så det går nog bra tror jag =)


Under semestern i Hjo så tog jag det mest lugnt... mysigt.. träffade lite kompisar och drack lite vin... å så var vi nere i Gbg. Bla. på Liseberg. Men SHIT vad folk det var... Gothia Cup spelades ju samtidigt i Gbg så det hängde massa snorungar på Liseberg.


Träning blev det ju inte så mycket utav tyvärr, har saknat gymmandet verkligen! Men var iaf duktig och gick morgonpromenader 5 dagar ;) Å så blev det lite utfallssteg, knäböj, armhävningar, situps osv på trädgården efter varje runda!!
Hann faktiskt med ett pass igår i Sthlm efter jag kommit tillbaks.. blev armar + 1övning bröst.. känner redan träningsvärken =)  GÖÖTT

Nu ska ja ut o jobba... Ha't gött

Semesteeeer baby!!

Skrivet 2009-07-12 @ 11:09:03


Weehoo nu har jag lite semester  =) Finally !
Är bara en vecka... sen blir det en vecka i augusti också.

Drar hem till Hjo om några timmar.
Får se om det blir lite update i bloggen där bortifrån...

Pippi citat

Skrivet 2009-07-08 @ 15:29:26

Skönt "skällsord" som Pippi Långstrump brukar säga:


Dumbulle !!



God morgon!

Skrivet 2009-07-08 @ 10:24:47


Idag är det lite sol ute, yeeeeiiiih  =)
Och som grädde på moset är jag ledig idag med. Jobbar bara tors, fre, lör sen har jag semester en vecka!!! Ska bli lovely.


Mamma och pappa kommer upp om några timmar. Dom stannar tills på söndag, då åker jag med dom hem till Hjo och stannar där i en vecka.

Hörde något om en "Ryss-värme" som skulle dra in över Sverige...?? Hoppas den kommer på lördag och stannar heeela nästa vecka! ;)


Ska man ge sig ut på morgonpromenad nu kanske...?
Hoppade ju över gym-träningen igår kväll för jag valde att se på Michael Jackson memorial istället... (var däremot där och körde 60 min morgoncardio igår morse innan jobbet) ... så ikväll blir det nog ett gym-pass också!  Armar + mage + 25-30 min cardio efter... Sweeet  =)


 

Gone to soon

Skrivet 2009-07-07 @ 22:43:34
En kväll av sorg.
Har suttit bänkad framför Michael Jackson Memorial Live nu, sen kl 18.30 ca.

Mina ögon är lagom röda och svullna nu, många tårar som runnit.
Så hemskt och tragiskt det som hänt.

Vår största stjärna någonsin har lämnat oss.

Även fast det snart gått 2 veckor sedan han avled så är jag fortf. nedstämd.
.. Blödig?... JAG?! ... kanske lite. Men känslor kan man inte rå för.


♥ We thank God for giving us his angel. But I guess He needed him moore now than we did.

 
Det var en mycket fin och rörande cermoni med stjärnor som Usher, Stevie Wonder, Brooke Shields, Magic Johnson, Michael Jordan, Mariah Carey m.fl. som sjöng och höll tal.
Strax nedanför scenen stod kistan i guld där Michaels kropp låg.
Alla hans bröder hade en handske på vänster hand.




Hjärtskärande
var det när MJ's dotter Paris förklarade, efter dom alla tillsammans sjungit "Heal the world",  hur mycket hennes pappa betyder för henne och hur mycket hon älskar honom... vilken bra pappa han var...
Hon kunde inte hålla tillbaka tårarna.

Inte jag heller.


Förhoppningsvis kommer barnen få lika mycket kärlek av deras farmor och farbröder och fastrar. Dom kan inte ha det lätt nu, stackars barn...
Hoppas media kan ta lite hänsyn för en gångs skull..?!


Michael Jackson.

Gone to soon.

We will miss you.
Thank you for the great music and moments You have giving us during moore than the last 40 years.
You are a musical genius. I hope you are happier now when You can rest in peace.



Michael Joseph Jackson

2009-06-25 
__
 
1958-08-29




   
   



Nu ska jag fortsätta titta på Dangerous tour som dom visar på TV4.
Förhoppningsvis blir man på bättre humör.. bara man får se hans vackra leende. Måste vara ett av dom finaste leenden i världen (ialla fall för 10 år sen, innan han opererade sönder sig)

M.J. drawing

Skrivet 2009-07-05 @ 12:27:28

Before you judge me, try hard to love me,
look within your heart then ask,
have you seen my childhood.

M.J.

2day

Skrivet 2009-07-02 @ 23:37:02

Fick lite gjort idag ändå...

Sprang lite ärenden på stan.. köpte lite presenter till S. och lite grejjer till mig själv =)



   Blev hudvårdsprodukter från Dermalogica ("Daily Microfoliant", "Soothing eyemake-up remover" och "Special cleansing gel") en bodylotion från Dr Hauschka och ett linne/klänning.

Men fy satan vad varmt det var... kokhett...! Var riktigt svalt och skönt nere i tunnelbanan iaf.




Köpte med mig lite jordgubbar hem eftersom jag skulle göra en tårta. Stefan fyller ju år imorgon, vi får lite gäster vid 19tiden och jag hinner ju inte göra tårtan imorgon efter jobbet, så den fick göras idag. Blev riktigt fin, med tanke på att det var första gången jag gjorde tårta!! Sen om den smakar gott får vi se imorgon ;) 

 




Blev träning idag också, lite armar + cardio. Intensivt och svettigt. Hääärligt!


Nu ska jag gå och lägga mig, upp på morgonpromenad imorgon 06.30 !!!


Ciao everyone

T I M E

Skrivet 2009-07-02 @ 11:55:09

 



Dags att röra sig in mot stan...



Wish me luck att inte slå ihjäl någon i trängseln och i värmen hehe ;)










Living with Michael Jackson

Skrivet 2009-07-02 @ 11:41:21

Sitter nyduschad och väntar på att morgonkaffet ska bli klart !! Mmm lovely.
Är ledig idag, så ska snart dra mig in till stan och springa lite ärenden...

Just nu sitter jag och tittar lite på en intervju-serie av Matin Bashir; "Living with Michael Jackson" på Youtube.
Riktigt bra... Kolla resten på YouTube.

 Här är del 1 av 9 :