Otåliga Lina

Skrivet 2010-09-27 @ 23:17:12
... that's ME!!

Så fort jag vill göra/köpa något så ska det gå så jävla fort. Är så otålig av mig.

Just nu gäller det en resa som jag vill göra inom 1,5 månad. Helst vill jag boka NU nu nu.
Så man vet liksom om man kommer iväg eller inte.

Detsamma gällde min mobil som jag fick ett ryck och beställde för 3 veckor sen. Jag orkade inte vänta 2-3 dagar för att åka in till en tele2 butik istället... så jag klickade hem den på nätet samma kväll.
Men tjii fick jag för det.
Måste ändå vänta i minst 3-fucking-veckor! (den har inte kommit än...)

Suck. Envis och otålig. That's Me =) Lär mig aldrig haha.


Bild från resan till Nya Zeeland i början av 2010  =) *love*


The Blind Side

Skrivet 2010-09-27 @ 13:52:09

Måndag igen.
Lovely.
Gillar faktiskt måndagar. Oftast är man rätt utvilad då =)
Trots en hård helg (utgång i lördags) så är jag riktigt pigg idag! Startade med en timmes morgonpromenad idag. Pinade på i bra tempo.


I lördags var jag på födelsedags/surprisefest här i Sumpan.
Chefens flickvän som fyllt år. Senare drog vi in till stan, till PURE.
Var helt OK där. Dansade och hade kul =) Härligt folk som hängde med också. Extra kul när man har en ny klänning  på sig också ju, haha =)

Kommer nog jobba 6 dagar den här veckan också =( Seeeeegt.. men förhoppningsvis blir det en resa nu i oktober. En vecka sol och snorkling i Egypten!!! Yeeeeey!

Såg förresten en väldigt bra film igår: The blind side.
Absolut sevärd!



Hmm, gymmar nog ikväll efter jobbet tänkte jag. Kan behöva förbränna all alkohol som slank ned i lördags!
Blir nog axlar och triceps idag.... o lite mage o cardio efter =)
Är egentligen dags för ben, men ska nog gå på spinning imorgon och då är det inte så kul med feting träningsvärk i benen... Så får bli ben på onsdag istället.

Ciao

 

Eric Bana

Skrivet 2010-09-25 @ 08:35:20

Goo morron!
Precis varit ute på en timmes morgonpromenad innan jobbet.. börjar kl 09.30 på lördagar.

Efter jobbet blir det gymmet och systembolaget... senare utgång!! =)


Förresten, det springer runt en Eric Bana kopia i området! Har sett honom flera gånger... ai ai aaiiii ! ;)



Kött är gött!

Skrivet 2010-09-22 @ 17:45:32
Varit ensam på jobbet idag. Väntar på att klockan ska närma sig 18 så man kan räkna kassan och sedan dra sig till gymmet för att träna.
Step-up står på schemat idag. Syrran skulle hänga med också! Kul =)
Hoppas på kul koreografi och bra musik...
Igår körde jag bara rygg och biceps o mage, ingen cardio... så vill svettas riktigt ordentligt idag!!! =)

Rätt lugnt på jobbet idag. Är ju dagarna innan lön nu, så då brukar det va lite lugnare.


Mmmm och så ska jag nog köpa med mig något gött hem sen, nåt KÖTT!!! Har ju avslutat detoxen nu (då ska man helst undvika kött), och är såå sugen... kanske lövbiff? Det är nice.
Annars lever jag mest på kyckling och fisk/räkor. Men ibland får man sjuka KÖTT-sug =P haha.

Forever

Skrivet 2010-09-20 @ 20:27:16
Jag vet inte riktigt varför.
Men varje gång jag hör den här låten så bubblar det massa känslor inom mig.
Det är något... speciellt... med den.
Kan inte sätta fingret på VAD.
Det bara är så...


 

Shape

Skrivet 2010-09-19 @ 16:07:36
Idag hängde jag med Pia och Hanna till Odenplan och testade passet SHAPE (första gången för mig). Såhär beskriver SATS det:

Shape

Funktionell styrketräning med varierade övningar för hela kroppen. Vi använder oss av kroppstyngd, bräda, vikter och gummiband för att göra träningen utmanande.


Det var faktiskt jobbigare än vad jag trodde! Blev svettig.
Ganska kul, kommer säkert testa det igen.
Bra att variera sin styrketräning i gymmet med sådana här uthållighetspass!



Efter träningen åkte vi in till Hötorget och käka lunch. Räksallad blev det för mig =)


Ska in till Kista och springa lite ärenden snart, men först iväg och rösta!










maria nila styling power powder

Skrivet 2010-09-18 @ 13:23:41



Detta volympulver från maria nila tycker jag faktiskt är bättre än Schwarzkopf's Dust it
(som är så himla populärt).
  Detta ger lite mer volym till håret och så sitter det bättre.
Nackdelen är väl att det kan vara svårt att tvätta ut, men schamponerar man 2 omgångar så brukar det inte vara några problem.
Dessutom har flaskan en liten "pip" som gör det enklare att fördela pulvret i håret.

Try it ladies ;)

Mat mat maaat

Skrivet 2010-09-18 @ 13:08:50

Igår var vi på en japansk  restaurang kring Fridhemsplan och åt MASSOR!! =) haha helt galet mycket mat blev det. Vi började med lite förrätter:
-Misu-soppa med mussla
-Sallad
-Sjögrässallad med sesamfrön och chili = SÅÅ gött. Yum, åt massa sjögrässallad i Australien, där var det vanligt att man fick det till sushin.


Som huvudrätt tog vi japansk fondue och delade på.

SHIT vad mycket mat det var.
Kom in stora fat med entrecote, lax, räkor, musslor, massa annan fisk samt massa grönsaker och nudlar.
Man har en fondue-gryta på bordet där man själv får tillaga maten, man lägger köttet/grönsakerna i lätt kokande buljong och sedan fanns det 2 sorters såser/soya man kunde doppa i för att få mer smak.
Riktigt gott var det. Vi satt i 2 timmar  och käkade... Jag blev mätt rätt snabbt, men Z var envis och åt upp allt det sista haha, jag fattar inte hur han orkade =)



Idag är jag ledig från jobbet. Såå skönt med sovmorgon. Vaknade strax innan kl 10.
Ska nog dra iväg o gymma lite snart.
Tar det lugnt ikväll, inte en droppe alkohol denna helg har jag bestämt!



Hapiness ♥

Beställt

Skrivet 2010-09-16 @ 00:27:50

På väg hem till mig... FINALLY!




HTC Wildfire
(men vill hela tiden säga Wildflower... vet inte varför?!)  =)


Wihoo... spännande. Får se hur många dagar det tar innan jag tappar den i golvet nu då (typiskt mig att alltid tappa telefonen..)

Goo morron!

Skrivet 2010-09-15 @ 08:25:58
Morning!
Har precis tagit min detox-shot + tabletter efter morgonpromenaden. Väntar på att äggen ska koka klart...
(Klappar mig själv på axeln eftersom jag tog mig ut på morgonpromenaden trots regnet) =)


Igår testade jag Zumba på SATS för första gången! Det var sjukt kul (och svettigt)och en timme bara flög iväg.... men ska testa det några gånger till, för vissa danser var lite svårare än andra, t.ex. cha cha.

Hepp dags att göra sig ordning för jobbet. Ikväll blir det nog gym efter jobbet.... antingen ben eller axlar + armar.... får se vad jag känner för och orkar.



Todeloooo

MÅNdag i korthet

Skrivet 2010-09-13 @ 15:20:22
Började dagen med en timmes morgonpromenad kl 6.45 runt sjöarna. Hade bra fart i benen idag. Såå skönt.
Hade tur som slapp regnet också, kom lite grann senare.

Sushi till lunch idag från vårat favvoställe i Sumpan  =) Var ganska längesen vi käkade hos Romae. Det är verkligen skillnad på sushi och sushi.
Romae är GRYM!

Ikväll blir det ingen träning. Ska på Maria Nila's färgkurs kl 19-21.
Ska bli ruuuuulit. Färg/sling är det jag tycker är roligast inom frisöryrket ;) Hoppas på bra inspiration ikväll med andra ord.





Ett ställe

Skrivet 2010-09-12 @ 19:45:39

 


Trots mycket alkohol igår så gick jag faktiskt till gymet för några timmar sen och körde ett väldigt bra och svettigt pass! Brukar aldrig träna "dagen efter" men idag gjorde jag ett undantag.
Blev lite rygg och mage och 30 min cardio efter.



Igår var vi ute en runda.
Först blev det lite drinkar på Vampire lounge på söder (kan verkligen rekommenderas!). Gooa drinkar.
Sen drog vi vidare till medis där vi senare mötte upp Karin och Erika som var uppe i Sthlm på en L'Oreal mässa... Plus lite arbetskollegor till Erika.
Gick vidare till "Ett Ställe" där vi dansade i några timmar. Hade en superkul kväll.. var dock lite mer städad än vad jag hade förväntat mig haha =P


Men nu är jag sugen på myyyys.... saknar Dig♥ här
Galet. It is.

 

Resa

Skrivet 2010-09-09 @ 21:47:37




Är väldigt väldigt sugen på att dra iväg på en resa 1 vecka i höst. Bara sol och bad.

Egentligen har jag sagt att jag inte ska åka på chartersemester igen... same shit everywhere.
Men när man bara ska åka en vecka kan det la va rätt gött...

Antagligen blir det i mitten av november.

Lutar åt Egypten. Sharm el Sheik. Så kan man vara ute och snorkla mycket.
Var i Hurghada för några år sen, men dit vill jag nog inte åka igen...

Vart kan man annars åka 1 vecka i november? Tips?

Dermal anchor

Skrivet 2010-09-05 @ 19:48:04
Hmm, är sugen på att göra dermal anchor piercing... 2 eller 3 st under varandra någonstans mitt emellan nyckelbenen och brösten... tycker det är såå fint. Ska vara diamant... Blir som ett smycke =)



DERMAL ANCHOR
En piercing som har uppkommit på senare tid, en Dermal Anchor brukar man oftast göra i ansiktet, men kan även göra den på tex armarna, fingret, pannan är inte heller ovanlig.
En Dermal Anchor kan räknas som implantat, men är enklare att göra och att det dessutom inte är helt under huden. Dermal Anchors har ofta som en liten "plupp" i metall som sticker upp, men kan även vara en liten diamant.




Typ såhär, fast längre ned... den översta stenen ska vara strax under nyckelbenet tycker jag.




Kan tänka mig i nacken också ;)

Grand Garbo

Skrivet 2010-09-05 @ 15:09:22

Igår vart det ganska rejält med partaj.
Först födelsedagsfest här i Sumpan sen drog vi vidare till Garbo. 30-40 pers var vi nog.
Har inte varit på Garbo sen i oktober förra året.
Men vi hade sköjj haha =) Man får inte roligare än man gör sig, right?


Vaknade upp vid 11.30 idag (rekord). Brukar aldrig kunna sova så länge när man druckit alkohol... iofs så blev det rätt sent i säng också.


Ska göra trista söndagssysslor idag. Tvätta är en utav dom.
Sen blir det nog en promenad runt sjöarna ikväll. Kommer inte gå till gymet, även fast jag är rätt pigg. Sparar krutet till imorgon istället ;) Wooop woop


Hmm, ska ta och brygga lite kaffe sen läsa nya tidningar (ToppHälsa och PLAZA Kvinna)... Vet inte varför, men jag tycker det är så mysigt att ligga och läsa tidningar och dricka kaffe/te. Alltid gjort =)




TGIF

Skrivet 2010-09-03 @ 12:07:47

Thank God Its Friday! Verkligen.

Var uppe tidigt på morgonpromenad.
Fick inviga halsduk och vantar imorse, för det var kallt så in iiii... Tur man blir varm efter 10 min iaf.


Igår var jag ledig, så det blev besök hos min vän Mina. Hon fixade mitt hår, klippte och lade lite ljusare slingor. Supernöjd som alltid =) Ibland är det skönt att åka iväg till henne och själv få sitta i frisörstolen. Fixar man sig på jobbet så känns det oftast lite stressigt och det kan vara svårt att fixa mitt under dagen, med tanke på kunder osv.
Sen blev det en mysig eftermiddag.. lite sushi, fika, bio o sånt... Mi lajki.
En bra torsdag var det helt enkelt!

Ikväll blir det träning tänkte jag. Rygg och biceps och mage.
Sen blir det nog bara en film på kvällen. Jobbar imorgon och sen på kvällen blir det lite galejj =)


*Time 4 some lunch*