Fake

Skrivet 2009-03-31 @ 14:24:28

"Women can fake orgasms. 
Men can fake an entire relationship"




★ CoffeeTime! ★

Skrivet 2009-03-31 @ 13:46:52
Dags för lite kaffe nu. Mmm, smells goood.
Kaffe + lyssna på skön musik på p3 STREET =  nice!

Sen blir det gymet, blir BEN och mage.
  Tänkte passa på att träna lite tidigare idag när jag ändå är ledig. Brukar ju annars köra efter jobbet runt 19tiden och då är det ju alltid knööökat med folk! Skönt om det är lite lugnare bland vikterna idag ;)

Ramlade in ett paket nyss också! =)
Mina piercingsmycken som jag beställde från BodyJewelry i söndags kom redan idag.

Jag valde dessa smycken:






(fast med turkosa stenar)

Helluuue

Skrivet 2009-03-31 @ 10:53:07
Oj nu var det längesedan jag skrev här! *Shame on me*

Har bara inte blivit av.. var mycket jobb på salongen förra veckan, så i helgen var man ju rätt död o trött!
Men nu känns det bättre =)

Är ledig idag, så ska passa på att göra lite ärenden...
sen blir det träning också... Antingen ben + cardio  eller så går jag på DansStep, får se vad jag känner för!

Snart ska jag ut i soooolen ♥  o röra mig lite


cool bild  ;)

Kick his butt !!

Skrivet 2009-03-25 @ 23:05:16
Hahaha supersöt unge, skön attityd ;)

_ MoNdAy _

Skrivet 2009-03-23 @ 10:58:34

Så är man på jobbet igen... Helgen springer förbi lika snabbt som vanligt!
Dricker lite kaffe nu och väntar på min kund som kommer snart.

*BIG suck* Deprimerande väder ute, vill inte ha mer snö   =(



Hade ju sett fram emot att kunna börja köra lite morgonpromenader snart... men när det är snö och slask så tränar jag hellre på gymet på morgonen. Jag blir bara på dåligt humör när det är kallt och blåser och regnar.. Nää vintern den är nog inget för mig.
Möjligtvis om vi hade haft riktig vinter här. Med massa snö som låg på marken i fler veckor, många solskensdagar då snön glittrar och med bara några minusgrader. Som det var när man var liten... DÅ är det mysigt.
Men inte nu.


Skönt att jag och pinglan Karin drar iväg låååångt bort nästa vinter då  =)




Hmm träning blir det nog idag med efter jobbet... tror det blir lite ben + mage + lite cardio idag faktiskt...
Har fixat och donat lite med ett nytt träningsschema också. Så nu ska det bli andra bullar på kroppen!!  =)

Jorden runt...?!

Skrivet 2009-03-22 @ 12:59:04
Igår träffade jag min kära vän Karin, som var uppe i Sthlm på besök. Hann bara träffas på en snabb fika tyvärr... men bättre än inget =)

Vi har båda pratat länge om att dra iväg och resa bort... till Australien.. Nya Zeeland... USA... Nu kände väl både hon och jag att vi är rätt trötta på Sverige och den grå vardagen. Så vi bestämde att i januari/februari nästa år så drar vi  !!!!  =) =)
Wiiiiie jag kan knappt tro det är sant! Ska bli så underbart.




Dock vet jag inte vart vi kommer börja och avsluta vår resa än... men vi ska kolla upp lite resor på bla. Kilroy Travels som har jorden runt paket och andra rätt så billiga flygbiljetter.
Fy fan! Jag längtar Sååååå !!!


Någon som rest runt i Australien / Nya Zeeland / USA och har lite bra tips??

... T.G.I.F.

Skrivet 2009-03-20 @ 16:46:13


Redan fredag.
Skönt.
Denna veckan har svischat förbi ganska fort. Har haft fullt upp på jobbet sen chefen drog på semester... Har inte haft någon energi kvar till träning o så denna veckan =( =(
*FET ÅNGEST*

Tränade iofs i måndags, men hade tänkt köra även tis, ons tors också... jaja.. får ta nya tag nästa vecka.

Axeln är inte heller så rolig just nu.
Dags att snart börja titta sig om efter ett annat jobb eller utbildning... frisör är jävligt slitsamt för axlarna.
Även fast man tränar så blir det förslitningsskador eftersom man belastar dom statiskt. *suck*
Vill egentligen inte byta yrke, men man måste lyssna på sin kropp.

VAD SKA MAN JOBBA MED ISTÄLLET DÅ...? Förslag?
Inget som involverar papper / kontor / siffror bara  ;p

Amen

Skrivet 2009-03-19 @ 13:30:33



Dream as if you'll live forever, live as you'll die today.



En Fis-Herman kanske? ;)

Skrivet 2009-03-17 @ 16:33:03
Jävligt goouuda.

Fisherman's  Apple & Cinnamon
Sugarfree of course ;)


Seven Pounds ♥

Skrivet 2009-03-16 @ 23:06:57
Måste rekommendera en film vi såg i helgen. Bästa jag sett på länge.

"Seven Pounds" heter den.
Will Smith i huvudrollen. Min favviiiiis.
Så jäkla fin och rörande. Mycket emotionell.

   
 
Kände för att stor-böla i slutet, men jag fick hålla igen lite på tårarna... eller ja, tårarna kom men det var lite diskret. Utan massa bölande ljud ;)

SÅ SE DEN !!   =)


Världens nyttigaste mat

Skrivet 2009-03-13 @ 11:05:18


Artikel från Aftonbladet idag :



Här är den - topplistan över maten som ger dig ett längre och friskare liv!

Det är den ledande näringsforskaren Gary Williamson, professor i funktionell mat vid Leeds university, som listat maten som "är essentiell för din livslängd".


De 20 utvalda livsmedlen är fullproppade med polyfenoler, antioxidanter som saktar ner åldrandet och skyddar mot genetiska risksjukdomar som cancer och hjärtbesvär. Och till vår stora glädje har kaffe och mörk choklad lyckats ta sig in på listan över livsnödvändiga nyttigheter!

1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar

I ♥ Hjo

Skrivet 2009-03-12 @ 20:05:01

Jag var nyss inne på en sida och kikade på några suuuperfina foton på min hemstad Hjo.
Man fick allt lite hemlängtan. En varm känsla gick genom kroppen.

Är snart 2½ år sedan jag flyttade upp till Sthlm... har kommit in i mitt boende här, men när jag säger att jag längtar "hem" så är det Hjo jag menar. Har ändå en viss hat-kärlek till staden.

Är glad att jag vuxit upp där och inte i en storstad. Efter att ha bott i Sthlm nu ett tag så märks det oftast ganska stor skillnad på människor som vuxit upp i Stockholm och folk från mindre orter.
Trust me, jag träffar mycker människor varje dag!

Pisstråkig stad på vintern.
Helt underbar på sommaren.

There's no place like home.
♥ ♥ ♥

   
  



(Bilder tagna av Jesper Anhede www.hjo.nu)

Klipp klipp

Skrivet 2009-03-12 @ 14:12:23

Sitter här ensam på jobbet...
Chefen har dragit iväg på semester till Thailand i 2veckor, så nu sköter jag salongen.
Lite småstressigt, men samtidigt ganska skönt att va ensam här också =) Är såå mycket mer ordning och reda på allt här då haha.

Klippte precis Stig Malm. Chefen har klippt han i 10 år men idag fick jag klippa honom eftersom han inte orkade vänta 2veckor... Gick ju kanooon, han tyckte jag klippte bättre *weiiihoo* ;)


Apropå Thailand så har jag faktiskt inget direkt större sug att resa dit. Känns som att det blivit nya Mallorca.

Läste att det är ca 100.000 svenskar som reser dit kring jul/nyår varje år!!  Hemskt. Bra för thailändarna iofs.. fast samtidigt tråkigt att dom smäller upp massa nya hotell överallt och förstör dom vackra öarna.


 

   



  Som jag nämnt tidigare så är jag grymt sugen på att dra till Nya Zeeland och en sväng över till Australien. Även Brasilien och Afrika vore ballt.

Oooups nu fick jag kund =) C ya'll later  ♥

King of Pop

Skrivet 2009-03-08 @ 19:55:23



Är såååå sugen på att gå på Michael Jackson när han uppträder i London i sommar!!

Ska tydligen vara hans sista turné.
Den 8e juli 2009 börjar hans 10 st shower i London på "O2 Arena".
Han kommer inte uppträda någon annanstans.


Historiskt. Man måste bara dit.
Han må vara lite knäpp, men när det kommer till musik och att vara artist så är han oslagbar!

Taggad

Skrivet 2009-03-08 @ 19:49:21

Träningen idag gick så jädra bra!! Hade energi till tusen.

Hade egentligen bara tänkt köra 60 min cardio, men jag var så taggad på gymet att det blev lite knäböj, chins och en axelövning =) Efter det blev det 60 min kondition på cykel och crosstrainern...
Som sagt, man får passa på när man är så pigg som jag var idag ;)

Kanske beror piggheten på att jag varit ledig 2 dagar i sträck och fått sova några timmar extra..?

Som grädde på moset ska jag ju vara ledig imorgon också!! =) Hoppas det blir sol så man kan ut och promenera lite.
Ska iaf. åka ut till Solna C. på några små ärenden..


Ska kolla på Wipeout som börjar här om en kvart, sen får vi se om det kanske går någon bra film på TV ikväll som man kan vila ögonen på...?

Igår kikade vi förresten på Frozen River. Den skulle ju vara så himla bra hade man hört.. Oscarsnominerad och allt... men den var inget å hurra för faktiskt. Den kunde ha kvittat!

Sweet sweet Friday!

Skrivet 2009-03-06 @ 12:12:17

Full fart mot helgen! Så gött med fredag.
Är ledig imorgon för en gångs skull. Ska även vara ledig på måndag, så det blir en liten långhelg för mig =) SWEET.

Inga direkta planer än så länge... ikväll blir det nog bio, ska se "Bedtime stories". Är lite förtjust i Adam Sandlers filmer, lite barnslig humor som jag gillar ;) Får se om denna är bra eller inte, har inte hört så många uttalanden om den..

Sen blir det väl en del träning också, får passa på när man är ledig och har energi!! =) Ska försöka gå på något kul pass...
Var på DansAerobics igår på Fridhemsplan, känner att lite träningsvärk i vaderna börjar komma. Körde hårt igår =)

Dags att ta lunch nu snart... magen börjar kurra.

Kvällen

Skrivet 2009-03-03 @ 22:43:14
Blev en timme på gymet idag.
Vi testade att köra på SATS Hornstull idag, är ganska nyöppnat.

Var riktigt fräscht, ganska stor yta. Dock var det lite trångt i rummet med fria vikter och smithmaskiner. Minus i protokollet...! Det är ju där man kör dom flesta övningarna.
Tur att det inte var smockat med folk iaf.

Gick helt OK för mig idag, blev rygg o axlar o lite mage. Tror jag kommer ha en goo träningsvärk imorgon ;)



Desperate Housewives
hade ju säsongsstart idag också =) Missade jag självklart inte!!

Ska smörja in mig med lite BrunUtanSol nu och fixa iordning matlåda till imorgon... blir nog något med tonfisk.

Gryyyym!

Skrivet 2009-03-03 @ 22:33:33

Gryyymt skön låt!!!

T.I. feat Justin Timberlake "Dead and gone"



@ work

Skrivet 2009-03-03 @ 10:16:11
Idag är det ganska lugnt på salogen.
Ialla fall nu på förmiddagen. I eftermiddag är det lite fler kunder inbokat, färg o slingor...

Vi tog in TIGI till salongen för några dagar sen o dom produkterna är ju SUPER! =) Me like a lot. Har använt deras schampo + balsam och lite andra stylingprodukter länge. Dom luktar ju goodis och är dessutom skitbra ;)



Blir nog lite gymmande ikväll efter jobbet också.. dags för lite axlar + rygg + mage.
Ska göra upp ett nytt träningsschema snart... är på tiden!

Training started!

Skrivet 2009-03-02 @ 20:48:06
Körde igång med träningen idag, efter 1 veckas uppehåll.
Och det var SKÖNT kan jag säga =)

Blev kondition idag. Trappmaskin och cykel.

Har precis fått i mig lite kesella m jordgubbar och pumpakärnor.. gottigott gott.
Ska hoppa in i duschen nu. Får se om jag orkar upp imorgon bitti för att köra lite morgoncardio.

Shopping

Skrivet 2009-03-01 @ 21:39:25

Denna lediga dag spenderades genom tid i soffan och shopping!

Var i Solna C. och strosade runt lite... fick med mig detta hem:

¤ 3 toppar
¤ Träningsskor från NIKE
¤ Foundation DIORskin forever
¤ Mascara
¤ Grönt té i lösvikt
¤ BH + trosa
¤ Halsband

Har nyss fixat iordning matlåda till jobbet imorgon (lax med broccoli, paprika o tomat).
Och självklart så missade jag inte Mia & Klara som gick kl 20.00 idag... haha så sköna är dom!!! =)

.. Imorgon är det måndag så då ska jag köra igång med min träning igen!! Har ju haft 1 veckas uppehåll pga. att jag hade tappat motivationen och lusten helt till gymet. Så jag tyckte det var lika bra att avstå en vecka från gymet för att få tillbaka suget igen.
Det känns som det har hjälpt faktisk!! =) ... ska bli såå skönt att köra igång imorgon igen. Med mina nya skor också ;)
Synd bara att man känner sig som ett fetto när man varit borta "så länge"  =S
Dags att tighta till sig lite... typ såhär vore ju inte fel:

Är din vattenflaska skadlig???

Skrivet 2009-03-01 @ 11:05:26

Forskarna misstänker att ämnet bisfenol-A ger ökad risk för diabetes och hjärt-kärlsjukdomar. Tyvärr finns ämnet i många typer av plast - inklusive din vattenflaska.

Om du vill undvika ämnet kan du ta en titt i flaskans botten, där du hittar en liten trekant med en siffra. Den berättar vilken typ av plast flaskan är tillverkad av. Är siffran en fyra kan du lugnt använda den. Är siffran en annan finns det däremot en risk att flaskan innehåller bisfenol-A. Vi har hittat tre olika flaskor som du kan vara säker på är fria från bisfenol-A.



3 vattenflaskor du kan använda utan risk:



Lucky me.. jag använder faktiskt Casall-flaskan  =D


(källa iform.se)