Funtar fan på det...

Skrivet 2007-07-27 @ 12:20:08
Är grymt sugen på att resa till Tunisien i oktober/november där...  fan vore skiii !!



image44      image45

C a n c e r

Skrivet 2007-07-26 @ 22:50:13
Klockan är 17.58. Stängningsdags.
Jag går ut, tar in frisör-skylten och flaggan.

En man, ca 45 år, kommer gåendes och frågar om jag stänger nu.
"Ja" säger jag kortfattat.
Han ber om att få en klippning. Bara köra maskinen med 3 mm rätt över. Han ska på kalas dagen efter.
  Känner att hans andedräkt luktar lite alkohol.
Jag går med på det. Det går väl snabbt, tänker jag.

Han är väldigt tacksam. Vi chitchattar lite grann medans jag trimmar av hans hår.

Framme vid kassan när han sedan ska betala så förklarar han hur verkligen tacksam han är. Han tar min hand och tackar mig flera gånger. Till slut kommer han fram och kramar mig.. inte bara en, utan TVÅ gånger...
Han berättar att jag är en mycket snäll människa. Som ställde upp fastän vi egentligen stängde salongen.

"Goda människor glömmer jag aldrig" säger han.

Sen berättar han att han har cancer.
Hudcancer.
Ryser varje gång jag hör ordet.
Jag frågar hur längesen det var som han fick diagnosen?
 "En vecka sen" säger han. "Jag har inte sagt något varken till min 9åriga dotter eller hennes mor..."

Shit.
Tufft.

Förstår varför hans andedräkt luktade sprit.
Han verkade ganska positiv ändå... så gott det gick iaf. Han poängterade flera gånger att han nu skulle leva livet. Tykte jag lät bra.

Carpe diem


Cancer är en riktigt läskig sjukdom.
Och jag tror att OM jag drabbas av cancer så kommer det vara hudcancer. Har brännt mig alltför många gånger i solen... år 2005 fick jag t.o.m. vattenblåsor på ryggen efter för många timmars solande. Det räknas som Andra gradens brännskada.
  Jag kommer sola mycket sparsamt nu och framöver.

Arbetsskada..?

Skrivet 2007-07-26 @ 15:51:31
Min fingrar är stela
Ibland domnar dom bort (somnar) på höger hand när jag gör slingor, både folie och i hätta
Axlarna gör ont då och då.. oftast en i taget
Ryggen känns inte helt 100

Dags att byta yrke snart kanske...?

Fan
Jag tränar ju ordentligt. Borde klarat mig bättre tycker jag...

Buuhu

Skrivet 2007-07-25 @ 21:20:00
Jag  vill  ha      värme     sol      o     bad .



Men det ser ju inte särskilt lovande ut om man tänker stanna kvar i Sverige i sommar... *suck*
Jobbar en vecka till, sen e jag ledig..

Blir defintivt en utomlandsresa i november!!! Då ska man fly landet eftersom då är det årets tråkigaste månad i Svea rike... grå, kall å trist (får ångest bara jag tänker på det).

Frågan är bara VART man ska åka då... Något bra  T I P S ? ?
Kanske får du följa med...

Joyeux Anniversaire

Skrivet 2007-07-18 @ 21:02:56
Idag fyller mamma Gun 51 år

Grattis på dagen Mamiii  =)

image41

Sköna låtar

Skrivet 2007-07-17 @ 22:11:13

Tokio Hotel - Monsoon



Gentleman - Different places


Linkin Park - What I've done


Fergie - Big girls don't cry


HelloGoodbye - Here (in your arms)


Yves Larock - Rise up


Hinder - Lips of an angel

Veckans UPDATE

Skrivet 2007-07-17 @ 21:48:47
Har nu jobbat 2 dagar efter min veckas ledighet/semester. Segt. Måste säga att i måndags var jag nog tröttare än aldrig förr haha..

Hade iallafall en bra semester. Galejj och lugna dagar blandades med varandra, likt ingredienserna i en god drink ;)

Drack massa gott: Vin. Mojito. Cosmopolitan. Shots ("Fresh pussy" var en ny.. inte helt tokig faktiskt)  ;)

Hann träffa mina föräldrar som var uppe tis-sön.
Samt umgås med lite vänner.. sällan man har tid till det annars. Tyvärr.
Hade lite besök med: dels av Sebbe från Hjo 
                                         och sen fick man även träffa den lilla piraten Johan... Vi var ute på lördagen och svängde våra lurviga på BlueMoonBar... mmm... that dude can dance!  ;) Me like.

Var för övrigt ute i onsdags också med Pia å hennes tjejkompisar (Hanna och Emelie). Jag drog med mig Sebbe och lyckades även få med mig min chef Dori att hänga med ut.. hehe även fast han skulle jobba dagen efter =) Smuts. Vi började på söder på ett ställe som hette Mest. Sedan åkte vi vidare till Soapbar. Helt okej kväll faktiskt...



Träning blev det inte mycket utav under semesterveckan *ångest*
Skärpning!
Får ta nya tag nu. Inte helt nöjd.

Längtar redan till jag är ledig i augusti igen =) Då börjar semestern med att mina darlings IDA och KARIN kommer upp å hälsar på =D Jippiii... I miss you soooooo
Ska nog även ta en tripp hem till Hjo och sen kanske även till Göteborg. Vore inte fel.


....... vecka 32.......... då börjar min ledighet igen....... räknar ned.



   image36  image37   image39

ooh jolly holiday

Skrivet 2007-07-09 @ 22:19:56

Så hade man semester nu då  =D Gött gött.... skii =)
Synd bara att det är sånt jävla piss-väder!!! *morr*

Får lite besök i veckan... morsan å farsan kommer upp.. å sen kompis som ska bo hos mig också. Blir nog najs.
  Inte så mkt inplanerat... bara ta dagen som den kommer.

Däremot ska Pia å jag äntligen gå ut å skaka våra lurviga på onsdag  =D Sweet...

I helgen vart det lite galejj m grabbarna... kul som fan.. vi hamna på Garbo tillslut.. haha bra drag som fan =)

Och igår blev det bio. Såg Pirates of the Caribbean 3.
Shit asså... den där Orlando Bloom är inte att leka med asså... sååå sjuuuukt fin! ..fanns en scen i slutet, då han hade bandana på sig (kallas det så? eller pannband /hårband haha?)... stod på skeppet... jiiiiiises jag åkte nästan av stolen! haha. To-die-for. Yummie yummie screw.
  Johnny Depp  var ju också lika fin... som vanligt ;) 


Hmm jag är fortfarande uppe i varv sedan träningen ikväll. Gick jävligt bra. Körde bröst+rygg+mage. Och efter det cardio (25 min trappmaskin och 20 min löpning)... sådana bra pass borde man ha varje gång!

Imorgon blir det morgonpromenad runt sjöarna här. Sen städa, göra ärenden och sen träna.. å sen träffa mina päron + kompisen Sebbe.




Adios amigos

Skii

Skrivet 2007-07-03 @ 19:57:52

Ska bara jobba ons-lör nu.
Sen har jag   s e m e s t e r ! =)

Bara en vecka iofs... sen jobbar jag lite.. å sen har jag vecka 32 ledigt också. Sen drar jag utomlands i november, är det tänkt.

Men det ska verkligen bli skönt med lite ledigt nu! Mmmm... I need it. So bad.

Ska hem till Hjo några dagar tror jag... sen åker ja till Sthlm igen. Får lite besök.. kul kul =)



Fan.. är grymt sugen på att börja dansa igen.
Har gått lite street- samt salsakurser... å jag ÄLSKAR verkligen att dansa!!
fan måste börja med det till hösten asså. Saknar det enormt mycket.
  Känns som styrketräningen bara göra en stelare och stelare =(  not cool