1a Advent

Skrivet 2010-11-28 @ 13:51:47

Idag är det första advent! =) ♥
Wiihoo så mysigt.
Hoppas jag får upp en riktigt julstämning  dom kommande 4 veckorna fram till jul.

Satte upp lite julpynt igår. Blev inte så mycket i år: en adventsljusstake, juldukar, ljus, julblomma osv.

Ikväll ska vi över till fina Jossan o dricka lite glögg o mysa.
Men först: springa lite ärenden och sen ned och träna!



Just A Dream

Skrivet 2010-11-23 @ 12:42:39
Nelly - Just a dream



L-L-L-L-LEDIG!!

Skrivet 2010-11-23 @ 10:21:31

Aah så skönt att vara ledig idag =)
Sovmorgon. Ligga o dra sig i sängen... ingen morgonpromenad idag inte.


Igår sov jag bara 5 timmar så jag var rääätt trött efter träningen igår. Kände att jag behövde sova 8 timmar inatt iaf. Och så fick det bli =)
Gympasset igår gick faktiskt rätt bra, helt ok. Blev axlar + triceps + mage.


Ikväll blir det nog lite Zumba på fridhemsplan (länge sen!) och hade ev tänkt gymma lite innan, lite ben/rumpa, I guess =)


Kolla dom har satt upp lite julbelysning i Sumpan såg jag igår när jag gick till träningen... myyyysiiit. Mi lajki.



Hepp, dags för lite frulle!

Maz Jobrani

Skrivet 2010-11-22 @ 10:31:17
Oooh nu snöar det här utanför =D Myyysigt värre.
Var snö på marken i morse också när jag tog min morgonpromenad runt sjöarna.

Haft en skön helg.
Lite bio (The Social Network)
Lite träning
Lite stand up igår (Maz Jobrani)
Riktigt skön iranie/amerikan som körde en stand up show på Kinateatern igår...! =) Özz Nujen var där och värmde upp publiken lite innan Maz.. också rätt kul!

Gå in på youtube och sök på Maz Jobrani så hittar ni lite roliga klipp ;)
Här är två.




Mitt Liv Enligt BEYONCÈ

Skrivet 2010-11-19 @ 20:48:03

Använd enbart låttitlar av EN artist för att svara stiligt på dessa frågor.
Skicka vidare. Du får inte använda samma artist igen.
Upprepa inte en låttitel. Det är lurigare än du tror!
Posta igen som "Mitt liv enligt (artistnamn)".



Mitt liv enligt Beyoncé


Är du man eller kvinna?:

If I where a boy

Beskriv dig själv:
Irreplaceable

Hur du känner dig:
Naughty girl

Beskriv stället där du bor:
Welcome to Hollywood

Platsen du skulle resa till om du kunde åka var du ville:
Suga mama

Hur du helst transporterar dig:
Daddy

Din bästa vän är:
Me, myself and I

Du och dina bästa vänner är:

World wide women

Hur är vädret?:
Ring the alarm

Favorit-tid på dagen:

Sweet dreams

Om ditt liv var en TV-serie, vad skulle den heta?:
Ego

Hur är livet enligt dig?:
Gift from virgo

Beskriv ditt nuvarande förhållande:
Crazy in love

Din rädsla:
Scared of lonely

Ditt bästa råd:

Single ladies (put a ring on it)

Hur du skulle vilja dö:
Bonnie and Clyde

Din själs nuvarande tillstånd:

Diva

Ditt motto:
Upgrade u





Hemp Hand Protector

Skrivet 2010-11-17 @ 22:22:55
Kan tipsa om världens bästa handcreme!


Hemp Hand protector
från The Body Shop.



Best if you want to: Soften and protect hands, even after washing. Our best-selling Hemp Hand Protector is dermatologically tested for very dry skin and contains Community Trade hemp seed oil.

Best for: dry to extremely dry skin How it works:

  • Community Trade hemp seed oil has an unusually high concentration of essential fatty acids that help to repair skin's moisture barrier, so skin is smooth and supple.
  • Community Trade organic beeswax moisturizes and conditions; acts as a barrier to seal in moisture.


Jag utsätter ju mina händer för ganska mycket kontakt med vatten under dagarna, och på vintern blir som super-torra =(
Tro mig, jag har provat den ena och den andra handcremen, men inget slår den här! Love it.
Luktar inte så gott, men skit samma =) Man slipper självsprickor på händerna iaf =D
Cremen är fuktighetsbevarande i upp till 12 timmar och den fortsätter att verka även när man tvättat händerna...

Pris: 125 kr (100 ml)


Tandis & Shopping

Skrivet 2010-11-17 @ 22:14:45
Igår var jag på Distriktstandvården och gjorde en vanlig rutin-undersökning.


Det gick bra, inga hål eller så.

Däremot blev jag skickad till en tandhygienist (imorse) för att gå på rengöring (ta bort lite tandsten, polera osv).
Jag hade tydligen några "fickor" i överkäken, i tandköttet, som beror på att jag slarvat lite med tandtråden.. oouupsi... såna "fickor" läker av sig självt om man är noga med tandtråd och tandborstning, så det ska vi nog kunna fixa =)

Har aldrig haft ett hål i tänderna i hela mitt liv *peppar peppar* och hoppas det förblir så!!!

Ska köra en omgång blekning på mina tänder igen snart. Var nog över 1 år sedan jag blekte mina tänder sist...




Idag var jag ledig ifrån jobbet så jag passade på att åka in till stan.

Träffade kära Pia på en fika/lunch. Gick lite i affärer sen också.
Var på jakt efter en schysst vinterjacka (rejält varm). Provade en hel del, hittade en skiiitsnygg på MANGO, men den var tyvärr inte så varm/fodrad som jag ville =(
Fan ska det bli en lika kall vinter i år som förra året så måste jag ha en rejält varm jacka. Hatar att frysa.

Hittade en schysst vit/vitgrå Helly Hansen-jacka på Stadium som fick åka med mig hem.
Inte lika snygg som den jag ville ha från MANGO, men myyycket varmare och gooare =)

So bring it on winter, I AM READY !!!!

(fast... ska bara köpa vinterskor också hehe....)


Dags att fixa barret

Skrivet 2010-11-15 @ 10:58:01

En plaskigt blöt morgonpromenad på 55 minuter släpade jag ut mig på i morse!
Regnade rätt mycket, men bara man får ha mössa på sig så är det ju OK ;)

Och ikväll blir det nog spinning.
Hade ju tänkt träna det igår, men det blev istället rygg o biceps + 45 min cardio efter.

Och imorgon blir det favvo nr 2:  BEN !! =)
Nr 1 är såklart axlar ;)


Måste se till att fixa håret i veckan också. Katastrof!
Lite mer ljusbruna slingor.... samt lite partier med mörkbrunt också.
Är sugen på att gå riktigt mörk igen, en mörkbrun ask. Men får se... kanske ska behålla den här nyansen ett tag till.



  
 
 
Glömt hur snygg Jennifer Lopez är/var...... Ska kanske köra på att klippa en sån lugg också? =)



Due date

Skrivet 2010-11-14 @ 12:46:10

Just det... igår var vi på bio.
Såg Due date.
Hahaha jag måste säga att den var sjukt rolig. Helt vrickad ;) Just the way I like it.
Den är absolut sevärd! =)



Sköna söndag

Skrivet 2010-11-14 @ 11:39:55
Älskar söndagar! =)
Speciellt när man jobbat 6 dagar i rad. Då uppskattar man sovmorgon lite extra ;)

Hade tänkt ge mig ut på morgonpromenad vid 9 tiden, men låg och drog mig lite extra istället. Kollade på Nyhetsmorgon o myste med en kopp té =)

Får lägga lite extra krut på träningen sen istället.
Blir nog spinning och ev. lite gym innan om jag hinner.

Ooh nu sjunger Måns Zelmerlöv (Semmelröv?) jullåtar på TV... *myys*
Är ju faktiskt bara 2 veckor kvar till 1a advent idag! Shit tiden går fort.
Då blir det att spela Tommy Körbergs jullåtar på repeat over and over again, haha ;) Tycker han har bästa rösten i Sverige, helt klart.

Har redan ätit lite pepparkakor, hihi, man sägs ju bli snäll  av det...???
Har spanat in lussebullarna som börjar säljas i affären nu också... men jag antar att saffran i år måste vara extra dyrt, för jag tyckte samtliga bullar såg vääääldigt bleka ut, inte mycket saffran i dom =/ Då kan det ju kveeettaaa..!

Jay

Skrivet 2010-11-10 @ 12:02:41

Jay Smiths röst ger mig ryyyysningar!
Härligt fin låt, löve it.
Underbar röst.

 

Jag ser det snööar, jag ser det snööar!

Skrivet 2010-11-09 @ 12:06:06

Idag vart det ingen morgonpromenad för mig iaf =P
Vädret var iofs bättre på morgonen, men nu för 2 timmar sen kom snön till Sthlm!
Shit vad det blåser och snöar.

Jaja, igår tog jag en lite extra lång o härlig morgonpromenad, var rätt kallt, minus 8 grader. Men så himla skönt när man väl fått upp värmen i kroppen! =)
På kvällen blev det gym med lite rygg och biceps och mage. Skippade cardion efteråt och gick hem med ♥ och lagade mat.

Ikväll blir det nog ZUMBA på fridhemsplan, om jag lyckas få plats dvs. Alltid hysterisk  boknings-kö till dom dära klasserna asså.
Sen ska jag hem o mysa till nya avsnitt av The Office !!  =D Är inne på säsong 7 nu... yeeeey! Love it. Like it. Adore it.



Hmmm... Snart dags att lägga upp en JUL-lista på Spotify också ;)

 

Play - Listen

Skrivet 2010-11-07 @ 09:56:06



No one is gonna do you as freaky like me, freaky like me...!!
;)


Päron

Skrivet 2010-11-07 @ 09:50:11
God morgon!
Haft en skön helg, päronen har varit uppe och hälsat på! Mina 2 lillasystrar hängde också på, kul.


Igår hade vi ju stängt på salongen, så gött att ha 2 lediga dagar I RAD.
Annars jobbar jag ju oftast på lördagar.
Vi var inne i stan igår och jag skulle kika efter bra vinterjacka, men hitta ingen. Har en fin kappa som jag använder, men behöver något mer rejält som man kan ha när det är minus 20 grader ute!
Hann med lite träning också innan vi drog ut på kvällen för att käka! ;)
Vi hade beställt bord på Fondueboden i vasastan, var rätt mysigt faktiskt och helt OK mat.



Ska väl ta och fixa mig iordning lite här, sen kommer mamma och pappa förbi.
Senare ikväll blir det trääääning jaoo! =) Spinning I hope.


Och nu är det VINTER ute! =) Fick värsta julmys-känslan ikroppen igår morse när jag gick min morgonpromenad. Var soligt, men kallt och lite frostigt.
Är ju faktiskt bara 3 veckor kvar till första advent idag =D  Yeeey!










Nämen

Skrivet 2010-11-02 @ 21:38:08
Lite muuckler som tittar fram på armen =)



2/11/10

Skrivet 2010-11-02 @ 12:12:16

Hellluuuu ävveryböödy!

Var full fart förra veckan, glömde skriva update här =P

Var ju lönevecka, vilket alltid innebär massor att göra på jobbet... jag jobbade må-lör.
Sen var vi på Halloweenfest, riktigt kul faktiskt. Bara hemmafest, ingen utgång. Klädde ut mig som en sexy gypsey ;) Kul.


Har varit sisådär med träningen, körde några dagar förra veckan, men har haft en hemsk  muskelknut på framsidan halsen/nacken. Tryckte man på den punkten så strålade smärtan upp i huvudet/pannan, vilket gjorde att jag begränsade min träning =(
  Värken höll i sig 5-6 dagar, men igår var jag hos min underbara kinesiolog, Aron,  som masserade bort det mesta. Förhoppningsvis löser muskelknuten upp sig mer och mer, och är helt borta till imorgon!!! ''
Idag känner jag enormt stor skillnad från dom senaste dagarna iaf.. usch, hade hemsk huvudvärk =(
Brukar aldrig ha det annars.

Fan. Det straffar sig att slarva med stretchningen. Jag tror att den är en stor bov i dramat.
Ska ägna minst 10 min efter varje träningspass med att stretcha. *Prööömise* Ska även göra det 1-2 gånger om dagen på jobbet. Sträcka ut nacke/axlar/rygg.

Hepp! Time for some lunch now...

Laaaaters.