Sneakers2

Skrivet 2009-02-28 @ 18:46:35
 Andra fina sneakers!!

          

Sneakers

Skrivet 2009-02-28 @ 18:31:02
  Klickade just hem dom här PUMA-pjucksen... Alltid kul med nya sneakers.

  

WALK THE LINE

Skrivet 2009-02-28 @ 16:35:10
Igår
såg vi på filmen Walk the line med Joaqiun Phoenix och Reese Witherspoon. Såååå bra. Lovely. 
Var 3e gången jag såg den men den är fortfarande lika bra... =)

  

Helgen

Skrivet 2009-02-22 @ 22:31:40

Har inte haft tid att skriva nåt i bloggen på ett par dagar nu. Beror på att ♥mami & papi♥ var uppe o hälsade på oss i helgen =)


Vi har bl.a. varit på Koh Pangan på söder och käkat underbaaart gött thai-käk.. Senare där på kvällen så gick dom på Buddy Holly show med Brolle, dom fick varsin biljett av mig o syrran i julklapp. Hade tydligen varit en skitbra show, så det var ju bra =)  Mamma älskar Brolle ;)
Vi andra gick runt och tog lite drinkar på lite olika ställen... nåt som hette WC (helt OK), Kellys (inget för mig!!) och sen hamnade vi på Scandic Malmen, riktigt nice lounge-ställe faktiskt! Me like.

Idag blev det inte så mycket gjort, har haft en riktigt mysdag hemma i soffan.
Käkat lite naturgodis o tittat på filmen Taken. Riktigt bra faktiskt, brukar inte vara så förtjust i kidnapp/action-filmer men den här var verkligen sevärd!


Nu har bejbii kommit ut ur duschen så jag ska krypa ned och mysa med honom lite till... =)

* CIAO *

Me Like

Skrivet 2009-02-22 @ 22:05:26

BOLT

Skrivet 2009-02-18 @ 23:16:06
I helgen såg vi på BOLT (eng. tal).
Åååh den var supersöt =) Ni måste se den... charmigt gullig.

Men bäst o ballast var helt klart hamstern Rhino!!! He's awsooooome. Haha helt sjuk å crazy. Me like.

Ny favorit

Skrivet 2009-02-18 @ 23:00:49
Var så himla törstig när vi var o handlade på ICA MAXI förut så jag köpte mig en LOKA, en ny smak.
Jordgubb med Guava.
Dra mig baklänges...! Den va riktigt gooo! Den har petat ned både LOKA Vilda äpplen och Päron från toppen.
Try it. Buy it.



Om Guava - Guavafrukten växer på träd, är stor som en citron med grönt skal. Smaken är frisk, fyllig och mycket aromatisk. Doften kan påminna om rosenblad. Frukten är rik på antioxidanter och innehåller även omega-3. Guava används ofta till desserter av olika slag.

Carlton

Skrivet 2009-02-18 @ 22:52:49

Min favvo från Fresh Prince i Bel Air (som jag alltid följde förut) har man inte sett i princip sedan TVserien lades ned.. men såhär ser han ut idag:



Alfonso Ribeiro (Carlton) m Will Smith.. lite rundare nu kanske.



Back in the good old days

♥ Valentine

Skrivet 2009-02-15 @ 14:11:13
Igår blev man lite uppvaktad på Alla hjärtans dag! ♥


 Först blev det en bukett med stora röda rosor och sen på kvällen blev det middag ute på El Toro, spanks restaurang.. *Tack bejbiii* =)

Maten var underbart god (som alltid) där... Åt pepparstek med klyftpotatis, grönpepparsås och grillade grönsaker på spett... till förrät tog jag vitlöksfrästa räkor. Mmmm såå gott!
Men idag får man sota för det man åt igår, min mage är inte van vid den maten... så idag har magen inte varit så glad =(

Får se vad som hittas på idag.. träning hade jag hoppats på, ska bara försöka lugna magen lite!

Tuesday

Skrivet 2009-02-10 @ 12:01:47
Idag är jag ledig, soo niiice.
Men jag jobbar ju iofs på lördag, fast det har jag inte så mycket emot... Skönt att vara ledig en vardag faktiskt =) Lördagar slutar jag ju ändå jobba kl 14.00 så man hinner ju hitta på saker efteråt.


Ska snart göra mig iordning o sen ska jag hem till Jossan o dricka lite coffee! Mmm gött... Har inte druckit något kaffe än idag, bara lite grönt thé.

Ikväll blir det träning på SATS, ska nog köra DansStep! Svettas och dansa loss =) Är lite snorig så kanske inte kommer ge gärnet.. men 98%, så nästan ;)

Bränderna i Australien

Skrivet 2009-02-10 @ 11:43:44


Läste precis på Aftonbladet om bränderna som härjar i sydöstra Australien.
Antalet döda har passerat 180 och man tror att det kommer stiga till över 200.
Hemskt.
Riktigt tragiskt om det nu verkligen är anlagt, som polisen misstänker...

Galejj

Skrivet 2009-02-08 @ 11:24:46

Dags för lite UpDate.

I lördags mådde jag mycket bättre, så jag gick faktiskt o jobbade... Det var skönt att komma ut och göra något vettigt, har ju bara legat i soffan å mått dåligt i 2 dagar...!

Sen gick jag och gymmade lite lätt, ville inte köra alltför hårt eftersom jag hade haft ont i halsen i mitten på veckan.
Blev utgång på kvällen sen. Förfest hemma hos Dori, sen drog vi till Garbo. Dom har haft stängt i någon månad pga. renovering, så denna helgen var det "premiär" för nya Garbo.
Shit måste jag säga, blev riktigt najs där inne! Money well spent. Vi hade bokat drinkbord också, men tydligen får dom inte servera hel-rör längre, så vi fick några stora flaskor skumpa istället... wierd. Anyway, kvällen var riktigt kul och vi dansade o flummade oss =)


Haha, en rolig grej hände inne på toan. En kvinna som stod före mig i kön vände sig om och sa
"Du tränar på SATS här i Sumpan va?"
"Ja..."
"Aah jag kände igen dig, det är Du som har den där snygga rumpan! Jag brukar säga till min kille "Titta en sån rumpa ska jag ha"... Jag lovar, hade jag varit lesbisk så skulle jag stött på dig, din rumpa är så fiiin!"

hahaha... jaa vad säger man... jag blev chockad (o glad) så jag sa bara tack och skrattade.. haha =) Skön brud.



Har haft svårt att sova, det har jag alltid när man har druckit... Jag är jättepigg och kan inte somna om.

Vet inte vad vi ska hitta på idag... My boyfriend ville ev. åka in till NK o handla lite. Ska nog hänga med för jag skulle behöva köpa ny BH till jobbet.
Ska bara vänta på att han ska vakna... och då kan man få vänta lääääänge!

Vicky Christina Barcelona

Skrivet 2009-02-05 @ 14:58:47
Har legat hemma i soffan hela dagen!
Finns det något tristare???
Men men, man har inte så mycket val när man är sjuk...

Har varvat TV-tittande med sömn och en film "Vicky Christina Barcelona".
Den var faktiskt helt OK. Jag gillade den... den var annorlunda. På ett bra sätt!
Sen är det ju ett plus att Javier Bardem hade en av huvudrollerna, jag gillar han som skådis!


    


Måste måste måste bli frisk till lördag!! Vi ska ut å galejja då, har sett fram emot det ju.. Håll tummarna för mig nu, all right?? =)

F*CK !

Skrivet 2009-02-04 @ 19:34:05
Kände mig redan lite groggy igår efter träningen.. men trodde det berodde på att jag tränat dubbelpass, inte att jag började bli sjuk..

Så vad händer? Jo jag vaknar imorse med ont i halsen  =( Känns ännu värre när man går ut i kylan och andas in kalluften. Pulsen stiger så fort man bara anstränger sig liiite, t.ex. när det är lite uppförsbacke...
" F*N! "  tänker jag. Jag är påväg att bli sjuk.


Har tagit Ipren men känner mig ändå lite febrig.

Aaja... mår jag sämre imorgon så gör jag. Inget jag orkar oroa mig över idag. Dock tyckte jag det kändes ganska bra att hoppa över träningen idag. Fast det tog emot, jag är såååå sugen =(

Dille

Skrivet 2009-02-03 @ 14:06:35

Har fått dille på (torkade) Katrinplommon!
Supergött är det ju... sött, men mycket nyttigare än godis!
Har lågt G.I. 41.. och dessutom fiberrikt, bra för magen =)

Jackpot!

Skrivet 2009-02-03 @ 13:46:37
Ååååååh...! oouuh ooouh ooh! Vem uppträdde på Ellen idag då...? 




BEYONCÉ !!

Snacka om my lucky day. She's soo fierce ;)


 


Ellen

Skrivet 2009-02-03 @ 12:51:49
Sitter o väntar på att Ellen DeGeneres Show ska börja! Love her. Hon är så goofy och härlig.

Bejbii var precis hemma, hade lagat lunch till honom... Blev laxfilé med Quinoa och vitlöksfrästa champinjoner, purjolök, strimlad morot och soltorkade tomater! Ska äta lunch snart också.


Var ute kl 9.00 på morgonpromenad. Det var rätt kallt men härligt! Jag gick längsmed vattnet vid Bällsta ån. Var jättefint och mysigt ute nu när solen äntligen visar sig =) Man fick nästan vårkänslor, om det inte hade varit för all is och snö...

  


Lite senare blir det träning. Ska köra lite rygg + axlar + mage (gjorde aldrig det igår) och sedan blir det DansStep på Odenplan =)

Sovmorgon

Skrivet 2009-02-02 @ 15:37:06
Idag var min chef snäll och gav mig sovmorgon. Jag fick börja kl 10.00 =) Gött gött.. en timma gör faktiskt ganska mycket! Tycker att dagen har gått ovanligt fort för att vara måndag...
   Har 3 st kunder kvar, sen får jag gå hem för dagen.


Passade på att träna cardio i morse innan jobbet, blev 50 min och 15 min cykel.
Ska nog träna lite axlar + rygg + mage ikväll med.


Ingen brådska med att hoppa i säng sen heller för jag är LEDIG imorgon... wiiie =) Skönt.

Bic & Tric

Skrivet 2009-02-01 @ 21:53:36
Goo kväll.
Blev lite träning idag. Vi åkte till SATS Medborgarplatsen, där körde jag biceps & triceps och så blev det även 25 min på trappmaskinen.
Härligt.
Jag gillar det gymet, är väldigt stort och dom har många konditionsmaskiner!! Vi har varit där 1gång förut, men det var nog säkert 1 år sen. Kul att variera sig lite, man tröttnar lätt på t.ex. SATS Sumpan eller Odenplan...

Nu kikar jag på The Holiday som går på tv3. En mycket bra romantisk film, rekommenderas starkt! =) 
Men ladies, akta er så att ni inte blir kära i Jude Law.. asså... han är såååå fiiin i denna film ;)

It all gets better in time

Skrivet 2009-02-01 @ 11:13:28


Söndag
. Helt underbart med sovmorgon! Har jobbat må-lör denna veckan, det känns...!

Så vad ska man hitta på idag då?
Får nog gå ut o röra på mig lite, sen kanske ett pass på gymet också?? Har varit lite dåligt med träning denna veckan faktiskt, av flera olika anledningar =(  Helt otroligt hur mycket tröttare man är när man inte tränat på några dagar...

Åååh får inte glömma att handla mjölk och chilikeso idag!!! Slarv-Lina