No one

Skrivet 2007-09-25 @ 21:51:03
Hörde Alicia Keys nya singel "No one" för några dagar sen...  D A M N.. jag blev fast efter 30 sekunder.
Så jävla underbar låt.
Och hon har en underbar röst.

Me likey.

A LOT


Ladda ned den NU för fan!!! ;)


                                 image58

V. Beckham

Skrivet 2007-09-24 @ 21:52:17
Dags att spy lite galla.. hehe :


Jag måste erkänna att jag har aldrig varit ett fan av Victoria Beckham. Nånsin.
Tror aldrig jag har hört henne prata eller ge intervjuer (åtminstone inte efter sin tid med Spice girls).
  Hon verkar vara en sådan genomtrist person. Som en robot. Med grisnäsa. Antalet bilder som jag sett på henne där hon faktiskt ler, är nog färre än antalet fingrar på min högra hand.

 Anyway... så idag slog jag på Tv'n och tv4 visade någon slags dokumentär om Victoria. Jag tänkte att man kanske ska ge henne en chans, se om hon är lite mänsklig trots allt.


In yooo face att hon var!
usch.. vidrig människa verkar hon vara. Ytligare får man leta efter. Inte helt smart heller... (vanlig kombination). Allt hon verkar bry sig om är kläder, kläder, kläder, skor å hur hon ser ut/blir på bild.

Jag klarade inte av att se mer än en halvtimme... Det jag mest inte förstår är hur hon lyckats fånga den vansinnigt heta David Beckham..?! Och dessutom en ring på sitt finger... och 3 barn... Hon är inte ens snygg liksom. Smalare än en 9åring, har grisnäsa och jag slår vad om att hon säkert inte käkat choklad på 3 år!
  

  Kan säga såhär med: Jag förstår varför han var otrogen mot henne.


... men hon har ursnyggt hår dock!!  ;)

Hello africa

Skrivet 2007-09-20 @ 22:56:50
"Hello Africa, tell me how U dooin"  är en mening/refräng från en gammal låt med Dr Alban... den har etsat sig fast i mitt huvud, ända sedan jag hörde den på ett spinningpass i söndags!!! It's nuts... varför fastnar bara dåliga låtar på hjärnan???

Anyway.
Är glad nu.
Slut på penicillinkuren =) Mår bra igen.
Kommit igång med träningen och ska köra ordentligt nu... 3 konditionspass i veckan samt 2-3 styrketräningspass i veckan... Lovely.
Tränade DansAerobics på fridhemsplan idag. Är min favoritinstruktör Niloo som leder det. En goo Göteborgstjej med massa energi som inspirerar och har alltid kul koreografi med en hel del höft-rörelser =) me likey. Bra musik med! Bla. lite latinska rytmer.

Känner mig fit for fight!

Gött med fredag imorgon.. är ledig på lördag =) Så då ska jag bl.a. fika m Jossan och sen blir det nog utgång på lördag kväll =) kul kul... var ett tag sedan jag drack nu, så man får ta det lilla lugna =) Men jag ska skaka rumpa som faaan  ;)


Dags för lite skönhetssömn nu så man är redo för helgen =)
  Natti natt

Thank GOD it's friday!

Skrivet 2007-09-14 @ 13:23:37
Wiiihooo.. fredag idag =) Äntligen helg... jobbar iofs imorgon till kl 14... men sedan ska det bli skönt att vara ledig lite =) Ska börja träna lite lätt och sedan blir det nog ut å dansa på lördag (utan alkohol för min del då..)  =(

I onsdags var jag, Krille, Dori, Pia och Hanna på Norra brunn för att kolla på lite stå upp komiker... eller jaa... jag hade ju bokat bordet där bara för att Magnus Betnér var där den kvällen ochs showade =) Mmm I löööööve him! Så grym... samma humor som mig. Och bra "synpunkter" på världen och hur sjuk den är, och hur många idioter det finns! =)
Däremot hade jag kanske föreställt mig honom lite..... hmm  längre.
Han var något kortare än vad jag hade trott.
  But still damn good!


För övrigt så mår jag bra i halsen nu. Kommit halvvägs på min penicillin-kur. Febern är också borta. Jobbar  på som vanligt.
Och filmen Pans labyrinth som jag såg i måndags var mkt bra! Go and see it  biiiitcheees!


    Trevlig helg 2 ya'all

Diagnos fastställd

Skrivet 2007-09-10 @ 14:14:39
Då så, har man varit hos doktorn.
Tagit lite prover.
Kom fram till att jag hade streptokocker i halsen... fick en penicillin-kur på 10 dagar...... daaamn... jag som kommit igång så bra med min träning =(
  a ja... nu kan det väl knappast bli sämre. Så snart är jag nog frisk och nere på gymet och svettas igen..! Jiiihaa... can't wait!!

Idag blir det lugna puckar.. kolla på film... å dricka te... blir väl Pans labyrinth som jag ska kika på härnäst.. Den verkade intressant... en liten sago-skräckfilm typ..


från Wikipedia:
Streptokocker är en bakteriefamilj som innefattar viktiga sjukdomsalstrare. De delas upp i alfa- och betahemolytiska streptokocker. I den betahemolytiska gruppen finns de mest virulenta arterna. Betahemolytiska streptokocker delas vidare upp i grupp A-V. Grupp A-streptokocker orsakar halsfluss, hudinfektioner och stjärtfluss, men ibland också svårare infektioner som blodförgiftning och barnsängsfeber. Grupp B-streptokocker kan finnas i vagina hos gravida kvinnor och orsaka allvarlig infektion hos det nyfödda barnet med lunginflammation eller blodförgiftning. En av de viktigaste streptokockerna är Streptococcus pneumoniae - pneumokocker - som är det vanligaste agens som orsakar pneumoni, dvs lunginflammation. Pneumokocker behandlas i Norden och Nederländerna med penicillin, i övriga världen är dock resistensen mot penicillin ofta så stor att andra antibiotika måste användas. I grupp C finns bakterier som S. equi som orsakar kvarka hos hästar och S. zooepidemicus som kan orsaka sjukdomar hos flera olika däggdjur och även människa.

(
ps.  Mina streptokocker finns endast i halsen! )

SovRekord

Skrivet 2007-09-09 @ 14:11:39

Idag måste jag ha tagit sovrekordet i mitt liv...
Vaknade för en halvtimme sedan, alltså kl 13.30 !!!  Det betyder att jag sovit drygt 13,5 tim under natten... Antar att det tar en del på krafterna att vara sjuk.
Dessutom hade jag ju sovit några timmar frånochtill under kvällen i TVsoffan...

Men om jag blivit frisk nu pga. all sömn..?!
HELL NO !!! =(

Blir att gå till fabror doktorn imorgon.

image53

Sjuk

Skrivet 2007-09-08 @ 14:05:25

Jag är SJUK! Fy fan.. hate it.. jag blir inte ofta sjuk... men när det väl händer så slår det till ganska rejält.
 
Hela min kropp värker, speciellt huvudet å nacken. Och för att inte tala om halsen..! Mandlarna är svullna och det gör ont när jag sväljer... *suck*
  I guess there won't be any partying tonight =( =( Risken finns ju att jag kommer vakna upp imorgon 20 ggr sjukare.. å det vill jag INTE!

fuck this

ikväll blir det lite glass istället för att pigga upp mig och lena halsen!
But I would rather have booze! Haha

ibland blir det så fel.. å kul

Skrivet 2007-09-07 @ 12:37:54
Det är kul å klippa gamla tanter. I alla fall dom som är pratglada å trevliga...
I veckan klippte jag en tant.
Hon var gullig... men hon hörde lite dåligt.
  Så när jag skulle föna hennes hår, så frågade jag om hon ville ha mousse i håret.

Hon bara stirrade på mig... "Va?! Ska jag få ost i håret?!"

Hahaha jag har garvat åt det flera dagar nu... gulliga lilla tanten... Och jag är så jävla lätt-road! haha =) Tur det.



Mmmm är ledig imorgon för en gångs skull!! =) LYX.. så då blir det till att sova länge, träna lite o sen på kvällen blir det fest m Micke å hans polare =) sweet

sweet-makin-love-music

Skrivet 2007-09-02 @ 00:10:08
Mmm ja älskar Usher och R.Kellys nya låt "Same girl".
Männen med sammets-lena rösterna ;)
Mmm sweet-makin-love-music !


usher is HOT... so ladies... this is for you   http://www.youtube.com/watch?v=nU8fcEma1Z4