rAsPberRy

Skrivet 2009-05-06 @ 22:36:02

Sitter o äter lite hallon nu.
Såå underbart gött! Tyvärr är dom inte färska, utan dom tillhör den frysta varianten... men jag tycker dom smakar bättre än frysta jordgubbar iaf, dom blir ofast så vattniga.


Jag kan inte göra något annat än att skratta åt den där artikeln som kom förra veckan "Frukt gör dig fet". HA HA HA HA HA!! Enligt den forskningen skulle man väl äta minst 28 bananer utöver sin vanliga kost för att gå upp lite i vikt.
Men vem äter så mycket då?
Klart man går upp i vikt om man äter överskotts-kalorier...


Helt sjukt.
Frukt och grönsaker är ju bland det nyttigaste man kan äta. Skulle aldrig i mitt liv ta bort det ur min kost. Frukt innehåller visserligen lite fruktos, men det är mycket fibrer, vatten, antioxidanter, vitaminer och mineraler i frukt.
Det är ju bättre att utesluta andra livsmedel där dom tillsätter fruktos, som t.ex. läsk, godis, bröd och andra halvfabrikat.

MER FRUKT åt folket  ;)
Mig lurar ni inte... hehe... jag har inte blivit fet iaf =)






Dags att nana kudden snart.
Är riktigt trött. Har haft vilodag idag, och JA träningsvärk i benen har jag... tror det kommer vara värre imorgon om jag ska vara ärlig !
Men det är gött.. =)  No pain no gain  som man säger
* Sweet dreams *



 

Kommentarer
Postat av: dessan

Dvärgar finns inte längre på min "tycka-om-lista", konstigt nog..

2009-05-07 @ 16:53:59
URL: http://bigd.blogg.se/
Postat av: dessan

Dvärgar finns inte längre på min "tycka-om-lista", konstigt nog..

2009-05-07 @ 16:54:01
URL: http://bigd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback