Kinesologi

Skrivet 2009-01-06 @ 11:00:40

Igår efter jobbet hade jag en tid hos min kinesolog.
Har ju haft lite problem med min högra axel, samt att höger hand domnar bort/sticker i då och då, främst när jag jobbar med att göra folieslingor eller föna. Då belastas axeln statiskt.
 

   Jag gick hos en naprapat ett par gånger, men det funkade inte för mig.
Jag blev tipsad att gå till en snubbe som heter Aron och var Kinesolog. Han kallades tydligen för "Halleluja-killen" av en av våra kunder, som också gick dit =)

Nu har jag besökt Aron kanske 6-8 gånger under ett år och min axel har blivit betydligt bättre!

Det gör ont som fan när han hittar dom där "punkterna" som gör att man får ont på diverse ställen och trycker ut dom. Brukar även knäcka loss lite låsningar på mig, har alltid ett par stycken i ryggen, nacken och höfterna... Man känner sig lite mörbultad efter 45 min hos honom, men dagen efter blir man lätt som en fjäder =)

  Anyway, han är riktigt duktig. Killen är väl i 25 årsåldern och är inne och skriver på sin 2a bok i ämnet.
Behandlingarna han gör är ju olika från person till person, beroende på vilka problem man har såklar. Vissa får nålar instuckna, men som tur är slipper jag det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback