Diagnos fastställd

Skrivet 2007-09-10 @ 14:14:39
Då så, har man varit hos doktorn.
Tagit lite prover.
Kom fram till att jag hade streptokocker i halsen... fick en penicillin-kur på 10 dagar...... daaamn... jag som kommit igång så bra med min träning =(
  a ja... nu kan det väl knappast bli sämre. Så snart är jag nog frisk och nere på gymet och svettas igen..! Jiiihaa... can't wait!!

Idag blir det lugna puckar.. kolla på film... å dricka te... blir väl Pans labyrinth som jag ska kika på härnäst.. Den verkade intressant... en liten sago-skräckfilm typ..


från Wikipedia:
Streptokocker är en bakteriefamilj som innefattar viktiga sjukdomsalstrare. De delas upp i alfa- och betahemolytiska streptokocker. I den betahemolytiska gruppen finns de mest virulenta arterna. Betahemolytiska streptokocker delas vidare upp i grupp A-V. Grupp A-streptokocker orsakar halsfluss, hudinfektioner och stjärtfluss, men ibland också svårare infektioner som blodförgiftning och barnsängsfeber. Grupp B-streptokocker kan finnas i vagina hos gravida kvinnor och orsaka allvarlig infektion hos det nyfödda barnet med lunginflammation eller blodförgiftning. En av de viktigaste streptokockerna är Streptococcus pneumoniae - pneumokocker - som är det vanligaste agens som orsakar pneumoni, dvs lunginflammation. Pneumokocker behandlas i Norden och Nederländerna med penicillin, i övriga världen är dock resistensen mot penicillin ofta så stor att andra antibiotika måste användas. I grupp C finns bakterier som S. equi som orsakar kvarka hos hästar och S. zooepidemicus som kan orsaka sjukdomar hos flera olika däggdjur och även människa.

(
ps.  Mina streptokocker finns endast i halsen! )

Kommentarer
Postat av: marty

bakteriecheck på krogragget innan hemfärd framgent alltså =)

2007-09-11 @ 02:53:20
URL: http://www.politiska.se
Postat av: Lajna

Hahaha Martin dååå...! =) Sluta retas... kom hit med lite vrålisar och gör mig sällskap! NU! =)

2007-09-11 @ 19:03:12
Postat av: Johan

För att vara sjuk är du "sjukt" dålig på att skriva eller ge ett litet pip ifrån dig.. kramen

2007-09-13 @ 21:01:58
URL: http://lillpiraten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback